Ongelmia lajimääritysten kommentoinnissa

Hei,

yritin kommentoida yhtä toisen käyttäjän tekemää havaintoa, koska mielestäni yksi oksaratasnahikkaaksi ilmoitettu havainto on kuvan perusteella selvästi ruotinahikas. Sellainen ongelma ilmeni, että kommentti näyttää tallentuvan, mutta kun havainnon hakee uudestaan, kommentti on kadonnut.

Toinen mahdollisesti tähän liittyvä asia: huomasin sattumalta, että vuonna 2018 tekemäni silmälakkihavaintoni oli jostain syystä kannassa poimunapalakkina. En millään jaksa uskoa, että olisin itse sen vahingossa vienyt poimunapalakkina, mutta en tietenkään tätä voi enää varmasti muistaa. Voiko olla teknisesti mahdollista muuttaa havaintojen lajimäärityksiä ilman kommenttien jättämistä? “Palautin” sen nyt joka tapauksessa silmälakiksi.

t. Mikko

Antaisitko havaintoerän tunnisteen, jota kommentoit ja josta kommentti katosi?

Lajitietokeskuksen laadunvalvonta on suunniteltu siten, että toisten havaintoihin nimen omaan ei kukaan voi koskea, vaan päälle “liimataan” laatumerkintöjä = kommentteja. Jos annat tuon toisenkin havaintoerän tunnisteen, voin katsoa sen tallennushistorian. (Tallennushistoria tulee käyttäjille selattavaksi joskus tulevaisuudessa, niin voi itse katsoa eri aikaisia versioita)

Esko / Lajitietokeskus

Moi! Joskus ainakin minulle käy niin, että kommentti kyllä rekisteröityy, mutta se ei heti näy. Viivettä voi olla vähintään minuuttikaupalla. Liekö siitä kysymys.

Kiitos tiedoista!

Huomasin, että 21.1. jälkeen ei ole tullut perille yhtään laatumerkintää. Laitoimme ne nyt tulemaan ja näkyvät.

(Nyt sinulta näkyy neljä kommenttia esimerkkihavaintoerääsi koskien… Muutkin ovat saattanet tehdä ylimääräisiä kommentteja, kun ovat huomanneet etteivät tule näkyville)

Pahoittelut tästä(kin) ongelmasta… Meillä pitäisi olla jo tarkistus, että kommentit välittyvät ongelmitta eteenpäin, mutta jotakin vikaa on siinä tarkistuksessa.

Esko / Lajitietokeskus

Kiitos korjaamisesta!

Poistin nyt ylimääräiset kommentit tuolta havainnolta.