Ilmoitin havainnon rengastetusta linnusta tuttuun tapaan Rengaslöydön ilmoituslomakkeella. Automaattivastaus mainostaa kuitenkin Vihkoa tallennuspaikkana:
Jos tallennat havaintoja usein, tai haluat pitää ne muistissa omassa havaintopäiväkirjassasi, tutustu iNaturalist- ja Vihko-havaintopalveluihin. Lue lisää: Suomen Lajitietokeskus Tämä lomake on suunnattu yksittäisten havaintojen ilmoittamiseen, etkä voi sen avulla muokata havaintojasi jälkikäteen kuin yhden viikon ajan.
Oletan, että kyse on jostain Löydös-lomakkeen yleisestä vastausviestistä, eikä rengaslöytöä voi ilmoittaa Vihkon kautta. Vai onko sellainen nykyään mahdollista? Olisi kyllä hauskaa, jos ilmoitetut renkaat saisi mukaan omiin havaintoihin joskus tulevaisuudessa.
Kiitos tiedosta! Viesti on virheellinen… Miten lie päässyt muuttumaan. Rengaslöydöistä pitäisi lähteä eri viesti.
Minun mielestäni omat rengastukset ja rengaslöydöt pitäisi näkyä Laji.fi “Omat havainnot” täpällä, jos olet käynyt liittämässä tiliisi Lintuvaara-tunnuksen (https://login.laji.fi -palvelussa)
Löytöjen osalta tämä koskee vain Suomessa rengastettuja lintuja, ulkomaisista ei jää varsinaiseen rengastuskantaan tietoa
Minä olen liittänyt Lintuvaara-tunnukseni ja sen kautta talletetut havainnot näkyvät kyllä omissa havainnoissani, mutta tekemäni rengaslöydöt ja -kontrollit eivät näy.
Sinulla on kaksi löytöä rengastustietokannassa tunnuksellasi (kalalokki hailuoto, mustapyröstökuiri oulu), ja ne näyttävät olevan liitettynä tiliisi laji.fi:ssä.
Muut ovat varmaankin tehty “maallikkona” Löydös-lomakkeen kautta? Näitä ei valitettavasti ole liitetty rengastaja-/havainoija-/lintuvaara -tunnukseesi.
Nuo juuri pitäisi ollakin eikä muita, mutta omat havainnot -haulla saan näkyviin vain kuirin. Aamupäivällä en tosin saanut mielestäni näkymään sitäkään.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528).
Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen
keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life
on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä
ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä
tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.