Lehtovirmajuuren kuva

Voisiko tämä kuva myös olla luhtavirmajuuren kuvana?
Sieppaa

Hei,

kuva on tallennettu luhtavirmajuurelle (luhtavirmajuuri - Valeriana excelsa subsp. sambucifolia | Yleiskuvaus | Suomen Lajitietokeskus), mutta se näytetään myös lehtovirmajuuren lajikortin kuvissa (https://laji.fi/taxon/MX.39359/images). Lehtovirmajuuren alalajeja ovat luhtavirmajuuri (Valeriana sambucifolia subsp. sambucifolia) ja merivirmajuuri (Valeriana sambucifolia subsp. salina). Lajin yhteydessä näytetään myös alalajien kuvat.

Eija-Leena/Lajitietokeskus

Hei,

Kuvasin tänään labyrinthellan syömäjäljen ja käväisin myös vilkaisemassa Laji.fi:n kuvia lajista. Huomasin hiukan korjattavaa muutaman kuvan tekstissä. :wink:

Lasse Aho

Sieppaa

Ei tosiaan ole omenalla, vaan haavalla. Nämä kuvat eivät edes liity mihinkään havaintoon, eli kuvia ei pääse annotoimaan sitäkään kautta. Tähän liittyen syntyi pari ideaa…

Kehitysidea 1: olisiko havaintoon liittyvän kuvan yhteyteen mahdollista saada linkki itse havaintoon tai havaintoerään? Näiden jäljittäminen voi välillä olla tuskaisen vaikeaa.

Kehitysidea 2: olisiko mahdollista annotoida myös lajikorttien media-välilehden kuvia tai edes raportoida niiden virheistä? Yleinen palautelinkki sivulta löytyy, mutta virheen kuvailu ja kuvien yksilöinti on sanallisesti hankalaa. Siirtyykö esim. palautelinkin kautta tieto, millä sivulla on oltu, kun palaute on annettu?

Hyvä huomio. Tämä kuva ja kuvateksti on tuotu Hyönteiskuvapankista. Kuva on määritelty ns. taksonikuvaksi, joten se ei liity mihinkään havaintoon. Havaintoihin liittyvien kuvien kuvatekstissä on linkki itse havaintoon.

Itse toivoisin että kuvia lajeista lisättäisiin ensi sijassa havaintoihin liitettyinä: näin saadaan talteen paikka ja aika, ja ongelmista voidaan ilmoittaa kommentoimalla havaintoa, jolloin tieto kulkeutuu suoraan kuvan/havainnon lisääjän tietoisuuteen. (Tämä on kuitenkin herättänyt jonkin verran vastustusta täällä foorumilla, joten toistaiseksi kuvia on lisätty myös suoraan taksonikuviksi ilman havaintoa.)

Oikean alakulman kirjekuori-ikonista lähetettyihin palautteisiin liitetään tieto sivusta, jolta palaute on lähetetty, joten sen kautta pääsemme helposti asian jäljille.

Mikko / Lajitieitokeskus

PS. Juuri nyt havaintokuvat eivät näy, johtuen ongelmasta kuvia välittävällä palvelimella. Asiaa selvitellään. Tämä korjattu.

1 tykkäys