Mobiilivihkolla tallennettuun lomakkeeseen ei saa lisättyä useampia havainnoitsijoita

Moi.
Olen käyttänyt mobiilivihkoa tämän kesän ilman ongelmia.
10.8. olimme kollegan kanssa retkellä. Tallensin mobiilivihkoon havaintoja ja lähetin sen luonnoksena. Kotona toisella koneella piti lisätä toinen havainnoitsija. Tämä ei onnistu, vaan kone moittii, ettei minulla ole muokkausoikeutta. Sama toistui eilen 11.8.
Mistähän on kyse?

Näyttökuva 2021-08-11 kello 17.02.14
Tässä esimerkkikuva. Oma nimeni on harmaalla ja kysymysmerkki kertoo, ettei minulla ole muokkausoikeutta.

Antaisitko havaintoerän tunnisteen, niin katsotaan mitä data sanoo

Esko / Lajitietokeskus

JX.1266319 on yksi. Näitä on 7-8 kappaletta.

Tämän erän on tallentanut ja muokkausoikeudet omistaa Petri Metsälä – hänen pitäisi lisätä sinulle muokkausoikeus (ei toisin päin onnistu)

Se on aika jännä juttu, kun olen itse luonut tuon havaintoerän omalla puhelimella ja omilla tunnuksilla.

Joo, vastasin vähän hätisesti. Tutkin vielä lisää

Muokkasin Petrin mukaan havaintoerään eilen, että hän saa laitettua omat havainnot siihen. Samalla poistui omat oikeuteni havaintoon.

Kertoisitko vielä tarkan virheilmoituksen kun yrität tallentaa erää JX.1266319 ?

Tuo käyttöliittymä tarkoittaa, että vaikka Kyllä on harmaalla niin sinulla on muokkausoikeus, mutta et voi ottaa sitä itseltäsi pois

Jos pääset kuitenkin lomakkelle muokkaustilaan, pitäisi sinulla olla oikeus ja datan perusteella myös on. Ilmeisesti tässä on jokin virhe tallennusvaiheessa (eli lomakkeelle mentäessä oikeudet vielä kelpaavat, mutta tallentaessa ei). Kertoisitko mitä tapahtuu kun yrität tallentaa?

"Kertoisitko vielä tarkan virheilmoituksen kun yrität tallentaa erää JX.1266319 ?

Tuo käyttöliittymä tarkoittaa, että vaikka Kyllä on harmaalla niin sinulla on muokkausoikeus, mutta et voi ottaa sitä itseltäsi pois"

Ei se anna muuta virheilmoitusta kuin tuon sinisen kysymysmerkin ja en saanut annettua muokkausoikeutta Petrille. Mun piti poistaa oma nimeni ja syöttää Petrin nimi.
Tämän jälkeen kirjoitin oman nimeni, mutta tallennettaessa oma nimeni poistui ja Petrin nimi oli kahteen kertaan.

Katsopa havaintoerää JX.1266398. Siinä näkyy Petrin nimi kahteen kertaan, vaikka tallennettaessa siinä oli oma nimeni ja Petrin nimi.

Emme ole pystyneet toistamaan ongelmaa, havainnoijien kirjaaminen ja muokkausoikeuksien antaminen toimii kuten suunniteltu. Myös tuossa viittaamassasi havaintoerässä on sekä oma nimesi että Petrin nimi, niin kuin oli ilmeisesti tarkoitus.

image

Kysymysmerkkipallukan takana oleva teksti on kyllä harhaanjohtava, muutamme sen. (Se viittaa siihen että sinulla ei ole oikeutta poistaa muokkausoikeutta itseltäsi - tallentajalla pysyy muokkausoikeus aina.)

Mikko / Lajitietokeskus