Muutostoive

Kun profiiliin tulee ilmoitus uudesta kommentista, niin avautuvasta kommentista ei pääse suoraan muokkamaan omaa yksittäistä virheelistä määritystään vaan pitää mennä havaintoerän kautta.
Jos havaintoerässä on useita havaintoja, on hieman tekemistä että löytää ko havainnon joka korjausta kaipaa. (Musta ponnahdusikkuna tosiaan näyttää havaintoerän paikkojen lajinimet, mutta jos on useampi sama laji niin hakemista on)

Ja hieman samaan asiaan liittyen, kun lähestyy toisesta näkövinkkelistä, eli selaa omia havaintoeriään ja on tuo muokkaa näkymä käytössä, niin siellä taase ei nouse mitenkään esiin se, jos jostain havainnosta on määritysehdotus tehtynä. Näin on käynyt esim kun käy läpi joitain vanhempia havaintojaan jolloin ei ole kontaktia enää aikoja sitten tulleisin kommenteihin jolloin muokkaa näkymässä ei osaa edes arvata että siellä olisi jotain korjattavaa. Eli aina pitäisi mennä näytä-näkymällä selaamaan havaintoerä läpi kommenttien varalta ja sitten siirtyä muokkaa näkymään ja koittaa muistaa mitkä piti muokata.

Vai onko tähän joku helppokin reitti jota en vain hoksaa?

Ymmärtääköhän tästä minun sepustuksesta kukaan mitään?

1 tykkäys

Ymmärsin kyllä mutta en ole ylläpitoa niin en osaa neuvoa, ei ole itselle tullut vastaan.
Viikko kulunut kysymyksestä, toivottavasti mun vastaus nostaisi tätä framille.

Kiitos kommentista ja kiva että tästä mun selostuksesta sa kiinni mitä tarkoitan.

Hyvä palaute!

Kyseiseen näkymään voitaisiin laittaa suoraan Muokaa -nappi. Nyt tämä vaatii tosiaan kaksi lisäklikkausta.

Suoraan kyseiseen havaintoon sitä ei varmaankaan saada kovin helposti menemään, toki sekin olisi toteutettavissa.

@mikko

Esko / Lajitietokeskus

Laitetaan tämä muistiin; kommenttinäkymään voi laittaa muokkaa-napin, mutta Vihkossa ei ole tapaa linkittää yksittäisen havainnon muokkaukseen.

Omiin havaintoihin kohdistuvia kommentteja on helpon selata havaintohaussa suotimella Laatu > Kommentoitu. Suora linkki: Selaa havaintoja | Suomen Lajitietokeskus

Tai omat havainnot, joissa on tarkistettavaa suotimella Laatu > Tarkistettavat: Selaa havaintoja | Suomen Lajitietokeskus

Mikko / Lajitietokeskus